Sex w nie największym mieście

Temat: Nisko i szeroko! German Style niemiecki tuning!
Jedyny i niepowtarzalny... zwykłe samochody dla ludu mogą przekształcić się w piękne nisko siedzące cacka.

Tak jak napisał Kowal... zero siatek, spoilerów... tylko nisko, szeroka opona naciągnięta na jeszcze szerszą felgę i totalne minimum elementów na nadwoziu. I Love it :D

Ktoś tu wspominał, że wystające opony są zabronione... i ma rację, przez to właśnie naciąga się oponę na szeroką felgę w ten sposób, że bieżnik nie wystaje po za nadkole :)

http://img103.imageshack.us/img103/7133/37ic.jpg
Ten post był edytowany przez Radexxx dnia: 02 Marzec 2008 - 01:04
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=342911



Temat: EKOCab Taxi
z tego co wiem to przewóz tez ma kasy fiskalne i tak samo jak taxi nabije kurs na kasę tylko jak poprosimy o paragon , inaczej nabijają sobie raz w miesiącu jakieś tam minimum

co do takiego eko to nawet popieram tylko może samochody ciut nowsze niż uno (chyba ze turbo), matizy spoko jak maja klimę , fabia, logan tylko żeby były sprawne

co do stanu technicznego to takie taxi albo przewóz powinien przegląd przechodzić co miesiąc dwa tylko taki porządny bo jak się popatrzy na te wszystkie E-klase albo piątki to czasami strach wsiąść bo cierp kupuje to a potem im szkoda im na podstawowe części eksploatacyjne nie mówiąc już o takich wypasach jak opony z bieżnikiem albo sprawne amory
z reszta takie samochody zdarzają się w całej rozpiętości klasowej bo jednak cierp to cierp
Źródło: forum.hothatch.org/viewtopic.php?t=6549


Temat: Opony zimowe do E3.
Podłącze się do tematu czy jeździł ktoś z Was na oponach zimowych Goodride SW602 ?

Mam takie do kupienia nowe w dobrej cenie z 2009 roku rozmiar 215/55/16 nośność 97 na czym mi bardzo zależy bo większość opon ma 93. A z tego co się orientowałem to w tym modelu samochodu wymagana jest nośność minimum 95.

Zastanawia mnie tylko bieżnik ma bardzo wąskie rowki czy będzie dawał sobie radę na błocie pośniegowym i wodzie?

Czytałem testy ADAC ale potem poczytałem opinie o tych testach i wyszło że opona testowana w jednym teście jest na ostatnim miejscu a ta sama w innym teście np Auto Świat jest na pierwszym miejscu wniosek kto za sponsoruje test ten sprzeda więcej opon;)
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=3265


Temat: Na którą oś lepsze opony zimowe?
Zimą nie ma co oszczędzać na bezpieczeństwie. Rozsądnym minimum bieżnika opon zimowych to 4mm (jakoś wodę odprowadzać muszą)

Lepsze opony z tyłu dają lepszą stabilizację pojazdu. Nacisk podczas hamowania jest większy na przednią oś, co przy gorszych oponach z tyłu może destabilizować pojazd.

Lepsze opony z przodu pozwalają lepiej napędzać samochód, lepiej "wgryzają" się w podłoże.

Polecam zakładanie gorszych opon na przód, będzie bezpieczniej.
Źródło: forum.alfapomorze.pl/viewtopic.php?t=5511


Temat: BMW Sauber F1.09

BMW Sauber F1 Team przedstawił na Citcuit de la Comunitat w Walencji swój samochód Formuły 1 na sezon 2009. Prezentacja BMW Sauber F1.09 odbyła się na prostej start/meta. Następnie Robert Kubica wykonał okrążenie instalacyjne.

Poważne zmany w przepisach sprawiły, że w wielu przypadkach owoce wieloletniego doświadczenia trafiły do kosza. Prace rozwojowe nad samochodem, który musi być diametralnie różny od swoich poprzedników, zaczęły się wcześniej niż zazwyczaj. Faza prac koncepcyjnych nad BMW Sauber F1.09 rozpoczęła się już w lutym 2008 roku.

Model na sezon 2009 różni się wyglądem od wszystkich poprzedników. Szerszy nos jest zawieszony wyżej niż dotychczas. Ogromne przednie skrzydło składa się z trzech elementów i rozciąga się przez całą szerokość samochodu. Z kolei tylne skrzydło jest wyraźnie węższe – zgodnie z nowymi przepisami – i umieszczone niezwykle wysoko. Dodatkowe elementy aerodynamiczne, jak na przykład deflektory czy wlot powietrza do chłodnic, zostały zredukowane do minimum. Uwagę przykuwają także osłony chłodnic, które w przedniej części są teraz wyższe.

W sezonie 2009 do Formuły 1 wracają opony bez bieżnika (slicki). Dzięki nim wzrośnie przyczepność przodu, co z kolei zachęca do przeniesienia środka ciężkości ku przodowi. Jednak trzeba także pomyśleć o kolejnej nowości, która może być stosowana w nadchodzącym sezonie: składniki układu KERS (system odzyskujący energię kinetyczną) dodają masę w tylnej części samochodu. Obok aerodynamiki i optymalnego wykorzystania gładkich opon, wprowadzenie KERS jest kolejnym poważnym wyzwaniem dla inżynierów. Dlatego przednia oś została przeprojektowana, a tylna jest zupełnie nowa.

Willy Rampf jest odpowiedzialny za koncepcję F1.09 i będzie nadzorował działalność na torze wyścigowym, jako Koordynator Techniczny. Dyrektor Zarządzający BMW Sauber AG – Walter Riedl poprowadzi dział techniczny w szwajcarskim Hinwil i jest odpowiedzialny za rozwój samochodu. Nadwozie jet owocem pracy ekipy z Hinwil, a technologię KERS rozwijano w Monachium. Tutaj Markus Duesmann (szef działu układu napędowego) i jego ludzie przygotowywali tekże silnik BMW V8 do pokonywania większych dystansów. Teraz jednostka napędowa musi wytrzymać trzy weekendy grand prix zamiast dwóch, a dodatkowo zespół w ciągu sezonu może wykorzystać tylko 20 silników do wyścigów (16, po 8 na każdego kierowcę) i jazd testowych (4).
Galeria zdjęć z prezentacji bolidu
Źródło: vtuner.nazwa.pl/forum/viewtopic.php?t=237


Temat: [ogólne] Jak samodzielnie dokonać przeglądu auta
W czasach kryzysu każdy grosz oglądamy dwa razy. Aby zaoszczędzić i jednocześnie mieć pewność, że dane czynności zostały dobrze wykonane, możemy samemu przeprowadzić podstawowy przegląd samochodu. Z poważniejszymi „sprawami” lepiej udać się do warsztatu. Wiadomo, że część z kierowców posiada wiedzę i umiejętności, z którymi uporanie się z największymi nawet niedomaganiami auta nie stanowi problemu. My jednak skupimy się na tych czynnościach, które bez problemu i niewielkim nakładem pracy oraz pieniędzy wykona prawie każdy kierowca pod swoim domem. Oprócz zaoszczędzonych pieniędzy dodatkową zaletą regularnych samodzielnych przeglądów jest wychwycenie w odpowiednim momencie czasami poważnych awarii samochodu.


Światła

Szczególnie w sezonie jesienno-zimowym sprawne funkcjonowanie oświetlenia pojazdu jest niezmiernie ważne, od niego bowiem będzie zależało nasze bezpieczeństwo. Sprawdźmy działanie wszystkich występujących w aucie świateł. Zwróćmy uwagę na żarówki, czy żadna z lamp nie świeci gorzej. Następnie skontrolujmy stan szybek oraz odbłyśników, czy są czyste, czy nie ma na nich odprysków lub rys. Przypatrzmy się uważnie łączeniu szybki reflektora, czy nie ma nieszczelności, poprzez które może przedostawać się woda.

Wycieraczki

Od ich stanu zależy jak szybko i z jaką precyzją usuną warstwę wody lub śniegu z szyby, dlatego należy regularnie sprawdzać ich stan i w razie konieczności wymieniać. Nie czekajmy aż z piór pozostaną resztki, które mała co z szyby usuwają, natomiast często je rysują. Wymiana samodzielna jest bardzo prosta i nie powinna nikomu przysporzyć trudności.

Filtr powietrza

Zazwyczaj to zabrudzony filtr powietrza odpowiada za nadmiernie parujące szyby. Jego zadaniem jest filtrowanie powietrza, które dostaje się z zewnątrz do kabiny samochodu. Z czasem na jego elementach osadza się kurz, grzybnia, drobiny asfaltu czy gumy, co prowadzi do nie przepuszczania powietrza do wnętrza. Wymiana filtra jest sprawą bardzo prostą i tanią a niesamowicie wpływającą na komfort jazdy szczególnie w okresie jesienno-zimowym. Ważne jest, ażeby wymiany dokonywać regularnie po przejechaniu 15 tysięcy kilometrów lub przynajmniej raz w roku.

Opony

Przyjrzyjmy się im uważnie, ich stan również wpływa na nasze bezpieczeństwo. Zwróćmy uwagę na głębokość rzeźby bieżnika, według przepisów nie może ona przekroczyć 1,6 mm. Jednak szczególnie zimą ich głębokość nie powinna być mniejsza niż 4 mm. Dokładnie przypatrzmy się uważnie powierzchni opony, czy nie ma na niej sparceń, przetarć, wybrzuszeń.

Uszczelki

Szczególnie w czasie zimy mogą one sparcieć, dlatego tak ważnym jest zabezpieczenie wszystkich uszczelek wokół drzwi, bagażnika itp. specjalnym silikonem do uszczelek. Dodatkową zaletą tej czynności jest fakt, że nie będziemy mieć problemów z otwieraniem drzwi podczas dużych mrozów.

Płyny eksploatacyjne

Jak uzupełnić płyny w samochodzie wiedzą nawet początkujący kierowcy. Każde sprawdzenie i uzupełnienie ich poziomu na stacji kosztuje krocie, samodzielnie zaś można to zrobić kilka razy taniej. Zbiorniki płynu hamulcowego i chłodzącego mają z boku specjalną podziałkę wskazująca maksimum i minimum, jakie powinno się znajdować w zbiorniku. Płyn do spryskiwaczy uzupełniamy do prawie pełna, nie musimy się martwić, że płynu będzie za dużo. Natomiast olej silnikowy albo dolewamy, albo wymieniamy na nowy. W przypadku zwykłej dolewki pamiętajmy, żeby dolewać taki sam olej. Nie należy mieszać różnych rodzajów olei. Całkowita wymiana oleju powinna się odbyć albo po przejechaniu maksymalnie 30 tysięcy kilometrów, albo przynajmniej raz w roku.

Akumulator

Należy regularnie sprawdzać poziom elektrolitu w akumulatorze. W razie potrzeby dolać wody destylowanej tak, aby płyty były w całości zalane płynem. Warto tez przy okazji sprawdzić stan klem oraz obudowy akumulatora. Następnie zabezpieczyć klemy wazeliną techniczną, która zabezpiecza te elementy przed korozją i zniszczeniem.
Źródło: forum.samnaprawiam.com/viewtopic.php?t=59